Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

Dagens mest flummiga konversation....

Av Christin - 25 oktober 2007 22:09

På tåget mellan Katrineholm och Eskilstuna kommer två inte allt för välbehållna, ngt slitet par (?) igång i en djup diskussion, båda ngt påverkade av diverse syntetiska molekyler...eller inte?Man: "Jesus gick inte på vattnet...han måste ha gått på stenar"Kvinna: "Tänk att de byggde all religion på en enda person, Jesus"Man: "Om stenarna hade tagit slut...hade han ramlat i ju!"Kvinna: "Det ingen förstod om Jesus var ju att han var en helt vanlig alien, fast styrd genom gud..."Man: "Nä, det har du rätt i....shit!..tänk om stenarna tog slut iallafalll"Jag lyssnade på dessa högljudda människor i 50 minuter och har sällan varit så fascinerad på vad olika perspektiv vi har av saker och ting...

 
 
Ingen bild

Mattias

25 oktober 2007 23:10

"..en helt vanlig alien"?!?! Världsklass! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin - 9 februari 2008 15:25

En klok människa jag mötte på en resa i spanien sa något som jag tar med mig i livet... "om ingen prutar på ditt pris så säljer du dina tjänster antagligen för billigt" Det ligger verkligen något i det! Idag upplyste jag någon om detta när jag be...

Av Christin - 8 februari 2008 23:17

Fialotta, du överaskar genom att vara en sån där god och rar människa mest hela tiden. Tack för Chokladboken och alla trevliga äventyr vi jämt tycks hamna i... Mamma, en mamma är verkligen nåt speciellt! Tack för all omtanke och alla härliga prats...

Av Christin - 4 januari 2008 22:01

Ahhh...nu har jag varit ute och rest under hela december i jobb och privat. Jag har varit hemma max 5 dagar under denna månad!!! Jag har avverkat runt 400 mils körning utan att ta i i överkant varav 106 mil gjordes på en och samma dag! Jag har haft l...

Av Christin - 5 november 2007 19:34

Ok, jag är tillbaka nu! Hem sent lördagkväll, kommit ikapp vardagen (jag har tvättat kilovis med tvätt). Tillbaka på jobbet, varit effektiv som få! Nu är det dags att fara iväg igen imorgon. Bokningsfirman för resor skrattar när jag ringer i då g...

Av Christin - 1 november 2007 21:45

hmmm.... upplevt något jag inte vill vara utan... vill ha kvar denna känslan lite till... snart bär det av till verkligheten igen... jag är lycklig över allt jag faktiskt får uppleva, jag är glad över de fantastiska människor jag har runt om...

Ovido - Quiz & Flashcards