Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Christin - 22 oktober 2007 17:45

Kom hem idag ca 45 minuter tidigare....klev in genom dörren och möttes av...MITT barn samt TVÅ andra småttingar som var mitt uppe i att baka coccosbollar!MITT: "du är tidig, vi bakar"Jag: "mmm, jag ser det"MITT: " de är syskon...det här skulle bli en överaskning!"Jag: "hej barn, vad heter ni?"MITT: vi har diskat också"Jag: "du är väldigt bra på att baka...och dina kompisar med"De är faktiskt väldigt duktiga och uppfinningsrika så länge vi inte bromsar deras kreativitet! Lite coccos på golvet och chokladavtryck på köksluckorna gick snabbt att torka av....Vid det här laget är jag ganska härdad av de barn (som tycks sakna föräldrar) jag stöter på när jag kommer hem, vaknar, kliver ur duschen...Den bästa var nog "Basse", en kille som satt i mitt kök en dag när jag kom hem i sällskap med MITT. B: "tja, kan jag sova här?"Jag: "det kan du säkert"B: "jag kan sova på golvet"Jag: "det kan du säkert, har du ett namn?"B: "Basse"Jag: "hej, Basse! Du får gärna sova här för mig, men fråga din mamma först"B: "coolt"Jag: "testa om du får plats i LILLANS säng"5 minuter senare sitter denne och för en ganska bra konversation för sin ålder med mig på balkongen och tycker jag är störtcool....hahahaB: " jag får plats i sängen, jag är alldeles lagom lång..."När jag visar mig ute springer de flesta ungarna fram och informerar mig om allt mellan himmel och jord... "Där är MITTs Mamma! Hon är cool"Undrar vad jag har gjort egentligen, cool...nja, i deras ögon kanske!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards