Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Christin - 25 oktober 2007 22:09

På tåget mellan Katrineholm och Eskilstuna kommer två inte allt för välbehållna, ngt slitet par (?) igång i en djup diskussion, båda ngt påverkade av diverse syntetiska molekyler...eller inte?Man: "Jesus gick inte på vattnet...han måste ha gått på stenar"Kvinna: "Tänk att de byggde all religion på en enda person, Jesus"Man: "Om stenarna hade tagit slut...hade han ramlat i ju!"Kvinna: "Det ingen förstod om Jesus var ju att han var en helt vanlig alien, fast styrd genom gud..."Man: "Nä, det har du rätt i....shit!..tänk om stenarna tog slut iallafalll"Jag lyssnade på dessa högljudda människor i 50 minuter och har sällan varit så fascinerad på vad olika perspektiv vi har av saker och ting...

Av Christin - 25 oktober 2007 20:17

04.15: morgontrött famlande efter kaffe04.20: kaffe och cigg04.30: dusch04.45: fixa håret och snabbt på med mascara04.50: skuttar i ett par jeans, en topp...letar strumpor...fryser!..tar en stickad pullover04.59: konstaterar att jag har bråttom05.00: packar jobbväskan, svär över alla papper05.05: tar med statistiken då jag beslutar att administrera på tåget..05.10: väskan är trång, datan passar inte i den längre...svär05.15: hittar inte visakortet...nycklarna?...tågbiljetter?...mynt till parkering????05.20: ok, allt är med!05.22: fixa alla barnens grejer, kollar att barnvakten är medveten om att jag går nu!05.30: ut genom dörren...var har jag parkerat bilen?...ja, nu vet jag!05:35: BILRUTEDJÄVLARNA behövs SKRAPAS05.40: huttrar, konstaterar att jag måste tanka (hur f*n tänkte jag igår?)05.45: statoil, tanka, huttra, tanka, fixa en latte STOOOR05.50: köra rally...tåget går 6.0905.54: köpa parkeringsbiljett...NÄHÄE...mynten spottas ut 3 ggr innan det funkar!06.00: på stationen, fryser som få..njuter av kaffen och sms:ar kollegan :)06.09: äntligen på tåget...eller inteSpännande dag med spännande människor på tåget! Jag konstaterar att jag åkte tåg i mer än 6 timmar idag ToR till götet, där jag var på utbildning under 4 timmar...Efter mycket flackande och farande är jag nu hemma på snabbvisit i mitt eget hem och upptäcker att jag ligger efter i tidsschemat...jag ska till stockholm imorgon och har inte tid att sitta och blogga!Måste rusa...

Av Christin - 25 oktober 2007 20:08

OK, här kommer den spännande fortsättningen!exet ska lämna barnen...det ringer på dörren. Jag öppnar och tar emot 1 barn av två samt exet..och Basse. MITT barn är spårlöst borta.Basse:"Hej" (kliver in tar av sig skorna)Jag: "Hej du, MITT barn är försvunnet...har du sett till honom?"Basse: "Nä.." (går in i köket)Jag: "Vill du vänta på honom här eller?"Basse: "Ja"Jag: "Ja, jag vet inte när han kommer...."Basse: "Oroa dig inte, han kommer hem så småning om..." (Ser väldigt mild ut)efter en trevlig närvaro mitt i allt stök dyker MITT barn upp...Basse och han bestämmer att Basse ska bo här i helgen..Basse: "Kan jag sova här i helgen?" (ser oberörd ut)Jag: "Jag ska till sundsvall på måndag så jag behöver röja lite i helgen och dona..."Här blir jag avbruten..Basse: "Du, jag hjälper dig att städa i helgen..." (ser väldigt myndig ut)Dessa barn är väl knappt 11 år men OTROLIGT härliga!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards