Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Christin - 18 oktober 2007 15:47

"om jag gör som jag alltid gjort - får jag det jag alltid har fått"


Det är de små förändringarna som gör de stora skillnaderna. Om vi aldrig reflekterar över vad vi gör vet vi ju heller inte exakt vad vi behöver förändra för att uppnå andra resultat! Det jag verkligen gillar med att träffa människor är just att få nya perspektiv samt dela med mig av mina perspektiv. Har jobbat i Malmö och haft härliga diskussioner om kommunikation. Det är så enkelt att kommunicera om jag är tydlig...och att den personen jag pratar med har exakt samma definitioner av orden som jag har...*fnissar*

Exempel: tre personer (en man och två kvinnor) på lunch, den första säger jag betalar för två och tittar på oss som står bakom. Exakt vilka bjuder han? Sig själv (kan en person bjuda sig själv?) samt en av oss? Vem betalar sin egen mat?


Jag bjuder honom och betalar glatt, den första personen har alltså bjudit båda oss....*ler* eller har han bjudit mig och jag... den andra tjejen?


Kommunikation kan vara enkelt, tricket är att specificera sig så att det inte finns något utrymme för tolkning...eller åtminstone så att jag och den jag kommunicerar med är helt överens!


Alltför ofta tror jag att jag är tydlig, men när resultatet blir annat tyder det på att jag gör något annat...dvs. här krävs en reflektion för att få en förändring för att få bättre resultat!


;-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards